Men va ska du blogga om nu då om det inte är en cancerblogg…

jo , men så här är det, eller nä så här tänker jag , jo förresten, ett före och efter, ett fram och tre bak, ett himmelrike och en smäll i solar plexus, nja men svårt att beskriva, eller inte alls, tacksamhet ibland, ödmjuk eller ilska  tillsammans , går det ihop, obegripligt eller begripligt , allt vanligt igen och totalt ovanligt.

Idag stötte jag på en gammal bekant på stan, fryntligt frågade han, va tog du vägen nånstans , du skulle ju ringa mig när du hade tid så skulle vi träffas och tjöta en stund. Det äla minst två års sen-änna!

Tjong i planeten, tidsmaskinen vevade i gång. Smalfilm. Utan färg.

Clownhatten på och jag skojar  till det, vill på nåt sätt inte genera. Konstigt reaktion  hos mig. Men det överrumplar mig gång efter gång, cancern, helvetet på jorden. Är det om mig, har det hänt är ff tankar som jag har. Att fortfarande tänka, när slutar man tänka på cancer varje dag , när slutar blodet frysa till is när order cancer syns i skrift,  när slutar man helt utan anledning när solen skiner och allt är bara bra bli outgrundligt lessen, när slutar man få smak av cellgifter i munnen, när slutar sviterna av den hårdhänta behandling i min kropp,att tänka nu orkar ingen höra mer, nu är det glömt, nu är det som vanligt.

Å inget är som vanligt, men ändå väldigt, väldigt vanligt!

 

 

 

 

 

14 reaktioner på ”Men va ska du blogga om nu då om det inte är en cancerblogg…

  1. Carina oktober 11, 2016 / 6:54 e m

    Älskade människa…
    Älskade människa…
    Älskade människa…

    Cancer-så hårt – så omänskligt

    Finaste du❤️

    Älskar dig!

    • afsvensson oktober 12, 2016 / 5:40 e m

      Rakt in i solar-plexus igen , denna gång fylld med kärlek, tack ❤️ Och kram

  2. LottaR oktober 11, 2016 / 8:01 e m

    Barns sorg är randig, sägs det, men jag tänker att det gäller vuxna också. Att skratta i ena stunden och att vilja bli tröstad i nästa stund. Att inte orka vara ledsen hela tiden. ❤️

    • afsvensson oktober 12, 2016 / 5:41 e m

      Men du vilken fin beskrivning, precis så , jag är randig i min sorg .kram❤️

  3. Eva Branzell oktober 11, 2016 / 8:44 e m

    Trots allt faanskap. Så är det ändå på gränsen till fiffigt att man kommer ut på ett annat ställe än där man klev in.

    Det är en ny förutsättning att orientera sig i,

    • afsvensson oktober 12, 2016 / 5:42 e m

      Klok som en bok, kram från fru fiffig❤️

  4. Vanja oktober 12, 2016 / 5:05 f m

    Bästa Anneli du frågade retoriskt vad du ska blogga om nu, du har redan börjat att skriva om livet det härliga det svåra, och det har du alltid gjort . Fantastisk formulering att ”komma ut på ett annat ställe än där man klev in” det är hög igenkänningsfaktor efter att ha upplevt sådant som lägger krokben på en människa KRAM

    • afsvensson oktober 12, 2016 / 5:43 e m

      Tack, ja den formulering ger ju nyoritering en annat innebörd❤️Kram

  5. ewa carlson oktober 12, 2016 / 2:15 e m

    Du är fantastisk på att formulera tankar i ord..
    beundrar dig för din varma humor trots allt.
    det bästa till dig o. din familj..
    fortsätt blogga..
    kramar i massor
    ewa

  6. afsvensson oktober 12, 2016 / 5:45 e m

    Ewa, tusen tack, ja detta med humor är banne mig livräddning många gånger. Kram och kram ❤️

  7. Viola oktober 13, 2016 / 3:48 e m

    Älskar Dej

    • afsvensson oktober 17, 2016 / 8:28 e m

      ❤️❤️❤️ i retur till dig

  8. trollskatan januari 28, 2018 / 2:32 e m

    Nu längtar vi efter Kommisarie Hermelin och Fru Fasiken.

    • afsvensson januari 28, 2018 / 6:56 e m

      Låter som en titel på barnbok, Feta Kommisarie Hermelin och fina Fru Fasiken på nya äventyr. Underbart!

Lämna en kommentar